MBSR (ang. Mindfulness - Based Stres Reduction) to redukcja stresu poprzez medytację uważności.

Jest to program medyczny i psychoedukacyjny opracowany pod koniec lat 70-tych przez prof. Jona Kabat - Zinna i po raz pierwszy zrealizowany z powodzeniem w Klinice Redukcji Stresu przy Uniwersytecie Medycznym w Worcester (Massachusetts/USA).
Kurs jest prowadzony zgodnie ze standardami międzynarodowymi.
    Współczesne badania naukowe na całym świecie potwierdzają, że 8 - tygodniowy program redukuje stres, wspomaga leczenie wielu chorób, poprawia koncentrację, zwiększa odporność organizmu.
    Program w całości jest oparty na świeckich technikach medytacyjnych jednocześnie dostarczając wielu narzędzi do obserwacji siebie i otoczenia z ciekawością i bez oceniania. Dzięki kursowi doświadczysz czym jest uważność w naszym życiu, dowiesz się co oznacza bycie tu i teraz, w jaki sposób możesz przerwać nawykowe reakcje na różne wydarzenia w życiu i zastąpić je w pełni świadomą odpowiedzią na zmieniające się okoliczności.

Dla kogo jest kurs?
dla wszystkich, którzy chcą lepiej radzić sobie z trudnymi emocjami, nauczyć się obserwować własne myśli, zwiększyć koncentrację, efektywność pracy i nauki, umiejętność radzenia sobie ze stresem, poprawić samoocenę i akceptację, polepszyć relację ze sobą i otoczeniem, nauczyć się odzyskiwać wewnętrzny spokój i osiągać równowagę w życiu, żyć pełniej i być świadomym każdej chwili, zadbać o siebie poprzez doświadczanie pozytywnej zmiany, nawiązać kontakt z własnym ciałem, odzyskać kontakt ze swoją intuicją, uwrażliwić swoje zmysły, nauczyć się uważnego oddechu, zadbać o poprawę swojego życia.

Kurs MBSR prowadzony jest dla klientów indywidualnych jak i pracujących w przedszkolach, szkołach, ośrodkach zdrowia, szpitalach, fundacjach, ośrodkach terapeutycznych.

Program kursu MBSR obejmuje:
> 8 co tygodniowych spotkań
> Dwie konsultacje: wstępna przed kursem i końcowa po zakończeniu kursu
> udział w Dniu Uważności – 7 godzin w sobotę lub niedzielę w godzinach 10.00 - 17.00
> Materiały i nagrania z instrukcjami do własnej praktyki
> Dyplom ukończenia kursu
> opiekę i wsparcie prowadzącej podczas trwania kursu

Rozpoczęcie Kursu MBSR 23.09.2020, zakończenie 18.11.2020, kurs prowadzony on line.

Dzień Uważności 07.11.2020 lub 08.11.2020

W programie:

1. 23.09.2020 - Odkrywanie uważności - czym jest, czym nie jest
2. 30.09.2020 - Jak postrzegasz świat i siebie - nasz "automatyczny pilot" a uważność, własne przekonania a stres, uważna obserwacja siebie i otoczenia.
3. 07.10.2020 - Zadomawianie się we własnym ciele - świadomość ciała, uważny ruch, współczucie dla swojego ciała.
4. 14.10.2020 - Czym jest stres - źródła pochodzenia stresu, automatyczne reakcje na stres, świadoma odpowiedź na stres, jak uważność pomaga w radzeniu sobie ze stresem.
5. 28.10.2020 - " Myśli są tylko myślami" - zauważanie myśli, bycie z nimi, rozumienie ich powiązania z rozwojem stresu.
6. 04.11.2020 - Uważne porozumiewanie się - praca ze zmysłami, radzenie sobie
z emocjami, do czego są potrzebne, w czym wspierają, trudności w porozumiewaniu się.
7. 11.11.2020 - Zadbaj o siebie - czy mam prawo zrobić coś tylko dla siebie?, Co oznacza bycie z życzliwością, szacunkiem, wsłuchiwanie się w swoje potrzeby
8. 18.11.2020 - "Patrz wstecz i idź naprzód" - jak mogę wspierać swoją praktykę?,
w jaki sposób pielęgnować uważność w swoim życiu?, inspiracje na przyszłość.

Dzień Uważności 07.11.2020 lub 08.11.2020

Całkowity koszt kursu wynosi 850 zł, istnieje możliwość rozłożenia na dwie raty.

Zapisy pod numerem 668-749-535 oraz adresem e-mail: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.

Zapraszam do kontaktu.

Prowadzenie:
Dr Magdalena Koch – Wilk
Certyfikowany nauczyciel mindfulness MBSR (certyfikat Mindfulness Based Stress Reduction wydany przez Institute for Mindfulness – Based Approaches/Polski Instytut Mindfulness), terapeuta rozwoju osobistego, trener NLP, coach, pasjonatka życia w zgodzie z naturą, uczestniczka: 6 dni intensywnej praktyki Mindfulness - odosobnienie 2019; Zimowego Zatrzymania 2020 – 72 godziny praktyki medytacyjnej w ciszy.
Współpracuję z Bomedica Centrum Medyczne w Łodzi prowadząc terapie indywidualne w oparciu o uważność.
Współpracuję z Centrum Terapii Naturalnych Cetena – Tkalnia Świadomości organizując kursy redukcji stresu MBSR, warsztaty medytacyjne, warsztaty rozwoju osobistego, wieczory z medytacją.
Współpracuję z Klubem Seniora w Aleksandrowie Łódzkim.
Prowadziłam warsztaty z uważnością dla Polskiego Towarzystwa Stwardnienia Rozsianego.
Prowadzę autorskie warsztaty „ Podróż w głąb siebie” i „Uwierz
w siebie”.
Prowadzę warsztaty mindfulness  z dziećmi w szkole podstawowej w Łodzi.

Image
Image
Image
Image
Image